Na trase Taipei - Hong Kong už koncom júna
Letecká spoločnosť EVA Air si prevzala svoje prvé lietadlo Boeing 787-10 Dreamliner, číslo lietadla B-17801, v Boeingu v Južnej Karolíne 19. júna 2019. Výkonný viceprezident EVA Engineering & Maintenance Division, Chun-yi Kuo, viedol tím kolegov, aby privítali nové lietadlo a podpísali pamätné listy s Bradom Zabackom, viceprezidentom/generálnym riaditeľom Boeing South Carolina. Po približne 16 hodinovom lete, Boeing 787-10 Dreamliner pristál na medzinárodnom letisku Taoyuan (TPE) o 14.30 hod. 21. júna 2019.
EVA Air pridáva do svojej flotily 24 Dreamlinerov, vrátane štyroch 787-9, ktoré už prevádzkuje. Po prvom lietadle Boeing 787-10, EVA Air očakáva dodávku troch ďalších a do konca roku 2019 budú lietať štyri lietadlá z najnovšej generácie Dreamliner. Dodávky Dreamliner-ov od spoločnosti Boeing by mali byť ukončené do roku 2022.
Boeing 787-10 Dreamliner môže plne naložený letieť do diaľky 5 900 námorných míľ. Má tak kapacitu lietať z Taipei do všetkých hlavných destinácií v Ázii a tiež do Brisbane v Austrálii. EVA Air dimenzuje svoje Boeingy 787-10 pre 342 cestujúcich s 34 v triede Royal Laurel Classa a 308 v Economy Class.
S dodaním prvého Boeingu 787-10 je EVA Air pripravená umiestniť toto vyspelé lietadlo na svoje najobľúbenejšie regionálne trasy. Letecká spoločnosť predstaví nové lietadlo na svojej rušnej trase Taipei - Hong Kong už 28. júna a krátko na to rozšíri prevádzku lietadiel aj do Japonska a ďalších destinácií v Číne. EVA Air začne lietať s Boeingom 787-10 aj do Brisbane, Austrália vo štvrtom štvrťroku 2019. Letecká spoločnosť používa lietadlá Boeing 787-9 na svojich trasách Tokio, Osaka, Nagoya, Hong Kong a Viedeň. EVA plánuje nasadiť Dreamliner na trase do Vancouveru v prvom štvrťroku 2020.
Technológie používané na stavbu Boeingu 787 Dreamliner robia lietadlo ekologickejším než iné. Trup, krídla, lopatky motora a ďalšie sú vyrobené z ľahších kompozitov, ako sú uhlíkové vlákna, takže z týchto materiálov pochádza viac ako 50 % celkovej hmotnosti lietadla. V porovnaní s tradičnou konštrukciou trupu z hliníkovej zliatiny, zdokonalené materiály výrazne znižujú celkovú hmotnosť a pravdepodobnosť únavy alebo korózie kovu, čím sa znižujú náklady na údržbu. Výmena žiariviek za LED diódy znižuje spotrebu energie o takmer polovicu.
Zdokonalené motory GEnx GE znižujú spotrebu paliva a emisie skleníkových plynov o 20 % v porovnaní s energeticky tradičnými systémami lietadiel.
Boeing tiež navrhol nové lietadlá so zvýšeným pohodlím tried. Boeing 787 je vybavený pokročilým systémom filtrácie vzduchu, ktorý zlepšuje vzduch v kabíne. Trup je vyrobený z kombinácie kompozitných materiálov, vďaka ktorým je vzduchotesný. V porovnaní s inými komerčnými lietadlami sa vlhkosť kabíny 787 môže zvýšiť trikrát až štyrikrát, čím sa eliminuje sucho. Tlak v kabíne lietadla je tiež možné regulovať tak, aby sa nadmorská výška javila ako optimálna vzdialenosť 6 000 stôp namiesto štandardných 8 000 stôp, čím sa zvýši hladina kyslíka v krvi cestujúcich a znížia sa bolesti hlavy a únava. Novo navrhnuté motory výrazne znižujú hluk a poskytujú cestujúcim tichšie, pohodlnejšie prostredie pre lietadlá.
Rada EVA Air
Ak sa chystáte do juhovýchodnej Ázie či Austrálie, leťte s EVA Air. Taiwanská letecká spoločnosť ponúka letenky do týchto destinácii za fantastické ceny! Výhodou je tiež priamy let z Viedne do Bangkoku a Taipei bez prestupov. Na letenke pritom môžete teraz ušetriť vďaka špeciálnym ponukám EVA Air ešte viac.