A plánuje tri ďalšie lietadlá Boeing 787-9, 20 787-10
Letecká spoločnosť EVA Air akceptovala dodávku svojho prvého Boeingu 787-9 Dreamliner, lietadla číslo B-17881, 2. októbra v Južnej Karolíne. Predseda EVA Air, Steve Lin, viedol delegáciu k privítaniu nového lietadla a pripomenul túto udalosť strihaním pásky. Aerolínie si svoje najnovšie lietadlo prevezú na Taiwan a pripravia ho na službu.
1. októbra 2018 predseda a výkonný riaditeľ spoločnosti Boeing Commercial Airplanes, Kevin McAllister, usporiadal slávnostnú večer, kde predseda EVA Air, Steve Lin, a predseda predstavenstva ALC, Steve Házy, majiteľ nového Boeingu Dreamliner, ktorý bude spoločnosti EVA Air leasovať, podpísali pamätné certifikáty. Tie znamenajú nový míľnik v partnerstvách medzi troma stranami.
„Zavedením Boeingu 787 Dreamliner modernizujeme a zefektívňujeme flotilu a ďalej tak zlepšujeme kvalitu našich služieb,“ povedal predseda EVA Air, Steve Lin. „Okrem toho, že našim cestujúcim poskytujeme komfort a pohodlie pokročilých leteckých technológií spoločnosti Boeing, vynakladáme veľké úsilie na zvýšenie našich služieb na palube. Trieda Royal Laurel Class dostala úplne nové sedadlá vytvorené firmou Designworks, spoločnosťou od BMW. Vybrali sme spoločnosť Teague, ktorá sa venuje poradenským službám v oblasti dizajnu, uznávanú pre prácu v leteckej doprave, aby navrhli nové sedadlá triedy Economy Class, ktoré vyrába spoločnosť RECARO, nemecký výrobca známy vďaka interiérom športových automobilov. Využívame tieto investície, aby sme našim cestujúcim poskytli hodnotnejší zážitok z lietania a ďalej sme preukázali naše odhodlanie poskytovať päťhviezdičkovú leteckú dopravu.“
Spoločnosť EVA Air pridá do svojej flotily 24 lietadiel Dreamliner, vrátane štyroch Boeingov 787-9, ktoré sa začnú zavádzať po odovzdaní prvého lietadla a dvadsať Boeingov 787-10 bude dodaných medzi druhým štvrťrokom 2019 a 2022. Boeing 787-9 má môže letieť 7 100 námorných míľ, plné naložený, s kapacitou letu z Taipei do Vancouveru, Seattle, Viedne alebo Brisbane. EVA Air konfiguruje svoje lietadlá 787-9 pre 304 cestujúcich. 26 cestujúcich pojme v triede Royal Laurel Class a 278 v ekonomickej triede.
Vyzdvihnutím svojho postavenia ako prvého Boeingu 787, ktorý sa má uviesť do prevádzky na Taiwane, sa nový model Dreamliner vyznačuje tým, že logo inovatívneho modelu lietadla pridáva do dizajnu zovňajšku lietadla. Súčasťou dizajnu sú aj silné zelené a oranžové pruhy, ktoré reprezentujú farby spoločnosti Evergreen Group a naznačujú mimoriadnu rýchlosť lietania.
Technológie, ktoré sa používajú na Boeingoch 787 Dreamliner, robia lietadlo ekologickejším. Je vyrobené z ľahších kompozitných materiálov, ako sú uhlíkové vlákna a viac ako 50 % celkovej hmotnosti lietadla pochádza z týchto materiálov vrátane trupu, krídel a lopatiek motora. V porovnaní s tradičnou konštrukciou trupu z hliníkovej zliatiny, tieto moderné materiály výrazne znižujú celkovú hmotnosť lietadla a pravdepodobnosť únavy alebo korózie kovov, čo znižuje náklady na údržbu. Výmena žiariviek za LED svetlomety znižuje spotrebu energie o takmer polovicu.
Moderné motory GEnx spoločnosti GE znížia spotrebu paliva a emisie skleníkových plynov o 20 % v porovnaní s výkonovými systémami na tradičných lietadlách. Vysoká účinnosť paliva a možnosti lietadiel radu 787-9 predpokladajú ďalšie zvýšenie prevádzkovej výkonnosti.
Boeing tiež navrhol svoje Dreamliner, aby zlepšil komfort kabíny. Boeing 787 je vybavený pokročilým systémom filtrácie vzduchu, ktorý zlepšuje ovzdušie v kabíne. Trup lietadla 787 je vyrobený z kombinácie kompozitných materiálov, ktoré ho robia vzduchotesnejším. V porovnaní s inými komerčnými lietadlami môže byť vlhkosť v kabíne nového Boeingu zvýšená trikrát až štyrikrát, čo eliminuje vysušovanie. Tlak lietadla v kabíne môže byť tiež kontrolovaný tak, aby sa výška nadmorskej výšky zvýšila o 6 000 stôp namiesto štandardných 8 000 stôp, čo zvyšuje hladinu kyslíka v krvi a znižuje bolesti hlavy a únavu. Novo navrhnuté kryty motora výrazne znižujú hluk a poskytujú cestujúcim pokojnejšie a pohodlnejšie prostredie.
EVA Air je spätá s Boeingom 787 Dreamliner už od jeho skorého vývoja. Predtým, než spoločnosť Boeing začala lietadlo vyrábať, vybrala spoločnosť Evergreen Aviation Technologies Corp. (EGAT), aby postavila štyri veľké nákladné vozidlá (LCF) na prepravu kompozitných dielov do výrobných zariadení na montáž. Spoločnosť Boeing využíva LCF na prepravu nadmerných častí, ako sú trupy a krídla vyrábané v Taliansku, Japonsku a ďalších krajinách do Spojených štátov na montáž. LCF umožnilo spoločnosti Boeing postaviť lietadlo 787. Veľkokapacitná nákladná doprava urobila spoločnosť EGAT leadrom na celosvetovú údržbu, opravu lietadiel.
Akonáhle EVA Air dostane svoje prvé lietadlo Boeing 787-9, dokončí prípravy na uvedenie lietadla do prevádzky a bude pracovať s Taiwanskou civilnou leteckou správou (CAA), aby získala certifikát. EVA Air odhaduje, že nový Dreamliner vzlietne na začiatku novembra 2018. Spočiatku bude lietadlo nasadené na rušnú trasu Taipei - Hongkong. Druhý Dreamliner by mal byť dodaný v novembri 2018 a bude sa používať na rozšírenie trasy Osaka a Tokio. Zostávajúce dve 787-9 sú naplánované na dodanie v roku 2019 a EVA ich nasadí na hlavných regionálnych trasách v rámci Ázie a letov do Austrálie v Brisbane.
Rada EVA Air
Ak sa chystáte do juhovýchodnej Ázie či Austrálie, leťte s EVA Air. Taiwanská letecká spoločnosť ponúka letenky do týchto destinácii za fantastické ceny! Výhodou je tiež priamy let z Viedne do Bangkoku a Taipei bez prestupov. Na letenke pritom môžete teraz ušetriť vďaka špeciálnym ponukám EVA Air ešte viac.